עמוד מוצר השנה בפייסבוק

תהליך הבחירה

שלב 1 - צוות המומחים

המוצרים והשירותים המועמדים יעברו סינון ראשוני לבחינת מרכיבי החדשנות שלהם על ידי פאנל מומחים בראשות פרופ' יעקב הורניק מהמרכז האקדמי פרס, אשר יחליט מי מביניהם עובר למחקר הצרכנים.

שלב 2 – מחקר הצרכנים

שלב 'בחירת הצרכנים' נעשה באמצעות מחקר עצמאי ומקצועי, הגדול מסוגו בישראל, המנוהל על-ידי חברת המחקר קאנטר מדיה, על פי המתודולוגיה הבינלאומית של Product Of The Year וחברת המחקר הבינלאומיתTNS . המחקר בישראל נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסיה, הכולל לפחות 2,000 משיבים יהודים, דוברי עברית בני 15 ומעלה.
במסגרת המחקר הצרכנים מדרגים את המוצרים והשירותים בכל קטגוריה, כשהציון הסופי מחושב על פי שלושת הפרמטרים הבאים:
  • אטרקטיביות המוצר – 25% מהציון הסופי.
  • חדשנות המוצר – 25% מהציון הסופי.
  • שביעות רצון מהשימוש בפועל – 50% מהציון הסופי.
המוצר שציונו המשוקלל הוא הגבוה ביותר בכל קטגוריה, יוכרז כ’מוצר השנה'.

צוות שופטים 2018
  • פרופ' יעקב הורניק - אוניברסיטת תל אביב - יו"ר צוות השופטים
  • איציק אברכהן - מנכ"ל שופרסל
  • ניצן לביא - מנכ"ל סופר פארם
  • אורי וטרמן - מנכ"ל ניו פארם
  • דני לוזון - משנה למנכ"ל סופר-פארם
  • רמי לוי - בעלים ומנכ"ל שיווק השקמה
  • רביב ברוק מאייר - מנכ"ל גולף אנד קו
  • אבי סופר - בעלים רשת "אבי סופר"
  • ענת לוין - מנכ"לית שילב
  • אבי כץ - בעלים COFIX
  • יקי ודמני - מנכ"ל COFIX
  • רונן בר שלום - מנכ"ל כתר ישראל
  • יפית לוי-אטיאס - ס. שיווק רשת רמי לוי
  • עופר לוי - סמנכ"ל שיווק וסחר סופר פארם
  • מוטי קרן - לשעבר מנכ"ל רשת מגה וחברת יוניליוור
  • יגאל בראון - מנכ"ל איגוד חברות הפרסום בישראל
  • לירז לסרי, דנית עין גר ודר' עירית ניצן - מרצות בפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת ת"א
  • מוטי סלע - מנהל אגף סחר, שיווק ופיתוח עסקי דלק
  • דר' רינת שאנן-סצ'י - מרצה באוניברסיטה הפתוחה
  • דר' טליה רימון ודר' דנה טבת - מרצות במרכז הבינתחומי
  • אלי כהן - מנכ"ל "לאשה"
  • יצחק קאול
  • אלי גידור
  • דב קוטלר
  • שמחה סיגן - בעלים חברת סגמנט
  • שרון דוכין - מנהלת שיווק אוניברסיטת תל אביב